Diego Simeone tidak terkesan dengan gol Suarez

Luis Suarez, penyerang baru Atletico Madrid, berjaya menjaringkan dua gol pada perlawanan sulungnya. Namun, pencapaian ini bukanlah sesuatu yang mengagumkan jurulatih Atletico Madrid, Diego Simeone. Ketika perlawanan menentang Atletico Madrid menentang Granada, yang merupakan pertandingan pertama Atletico Madrid dalam acara La Liga 2020-2021 yang diadakan pada hari Ahad, 27 September 2020, Luis Suarez menjaringkan gol pada minit ke-85 dan minit ke-90.

Dengan penambahan dua gol Luis Suarez, Atletico Madrid memperoleh kemenangan 6-1 ke atas Granada. Namun, walaupun begitu, dua gol itu dianggap normal oleh jurulatih Atletico Madrid, Diego Simeone.

Namun Diego Simeone mengatakan bahawa ada sesuatu yang lain yang mengejutkan Luis Suarez daripada dua gol yang dijaringkannya dalam perlawanan itu. dia mengatakan bahawa dia lebih kagum dengan kemampuan Luis Suarez untuk menjaringkan gol untuk gol Marcos Llorente pada minit ke-72. Lujis Suarez, yang direkrut dari Barcelona dengan harga 6 juta euro pada musim panas ini, berjaya mencipta assist ketika dia baru bermain. Tepat ketika pemain membuat sentuhan kedua ke bola dalam perlawanan.

Bantuan Luis Suarez Memberi Kesan Kepada Simeone

Diego Simeone mengatakan bahawa baginya, penyokong Luis Suarez dalam perlawanan itu bukanlah sesuatu yang menonjol. Tetapi yang menonjol adalah bantuan dan bagaimana Luis Suarez berjalan, dan bagaimana dia bergerak.

Jurulatih Argentina mengatakan penggantian memberi mereka sedikit tambahan, dan mengingat kekuatan Marcos Llorente, kualiti Vitolo, kejelasan permainan Thomas Parney dan Luis Suarez tahu apa yang harus dia lakukan, iaitu bermain untuk pasukan.

Luis Suarez memulakan perlawanan dari bangku simpanan. Dia datang untuk menggantikan Diego Costa pada babak kedua, pada minit ke-70 tepat. Hanya beberapa saat di lapangan, pemain Uruguay itu langsung memberi kesan positif dengan memberikan bantuan untuk pasukannya. Ia hanya memerlukan 890 saat untuk menjaringkan gol pertamanya dengan kemeja Atletico Madrid.

Tidak berpuas hati dengan hanya satu gol, dia menjaringkan satu lagi gol dalam kolaborasi satu-dua dengan Marcos Llorente. Diego Simeone mengatakan bahawa kedatangan Luis Suarez menghasilkan persaingan dalaman yang sangat baik. Menurutnya, jika 23 pemain mereka menerima minit yang akan mereka dapat, maka dia yakin mereka dapat bersaing dengan baik.