Program Khas Reka Bentuk Chelsea Untuk Pulisic

Christian Pulisic terkenal sebagai salah satu pemain muda berbakat Chelsea. Kemudian dia disebut-sebut sebagai pemain masa depan untuk pasukan yang dijuluki The Blues. Ini diperjelaskan oleh jurulatih Chelsea, Frank Lampard. Beberapa ketika bekas legenda Chelsea mengatakan bahawa pasukannya kini merancang program latihan khas untuk Christian Pulisic.

Berdasarkan maklumat yang didedahkan oleh pihak berkaitan, pihak pengurusan Chelsea bimbang akan kecergasan pemain sayap dari Amerika Syarikat. Sementara itu, Christian Pulisic sendiri masih dalam proses penyembuhan kecederaan hamstringnya. Dia tidak pernah bermain sekali dalam pertandingan Chelsea musim ini, termasuk ketika dia bermain melawan pasukan tuan rumah, West Bromwich Albion pada 26 September 2020.

Frank Lampard menjelaskan bahawa selalu ada kebimbangan mengenai kecergasan pemain, terutama kerana dari semasa ke semasa banyak pemain cedera. Begitu juga dalam skuad Chelsea yang sering mengalami perkara ini. Ini juga sedang dialami oleh Christian Pulisic. Frank Lampard mengatakan bahawa pemain muda mereka memang terdedah kepada kecederaan, terutama kerana kepantasannya.

Kepantasannya Menjadikan Pulisic Mudah Cedera

Untuk mengatasinya, Chelsea sedang merancang program agar Christian Pulisic tidak cedera sehingga dia dapat kembali ke tahap terbaik. Jurulatih juga mengatakan bahawa mereka sedang berusaha untuk ini. Di samping itu, dia juga menyatakan bahawa Cristian Pulisic sangat terbuka mengenai hal ini, dan dia juga benar-benar ingin bermain lagi dengan skuad The Blues.

Buat masa ini, menurut Frank Lampard, Cristian Pulisc sudah mulai pulih dan akan segera kembali ke keadaan fizikalnya yang terbaik. Tetapi dia sedar bahawa musim ini, keadaan fizikal Christian Pulisic adalah salah satu keutamaan mereka, kerana mereka juga mengenali bakat pemain muda itu. Kerana mereka akan berusaha sebaik mungkin untuk membuatnya mendapat persembahan terbaik di Chelsea.